Yhdistys

Suomen Coaching-yhdistyksen toiminnan tarkoituksena on koota yhteen coachingista sekä valmentavasta ajattelu- ja toimintatavasta kiinnostuneet ja työssään niitä soveltavat henkilöt, lisätä coachingin ja valmentavan otteen tunnettuutta ja arvostusta sekä edistää coachingin ja valmentavan otteen soveltavaa osaamista.

Suomen Coaching-yhdistys ry:n hallitus

Varsinais-Suomi

Tarja Saksi

Piia Sipilä

Yhdistyksen säännöt ja eettiset ohjeet

Säännöt ja tarkoitus

Suomen Coaching-yhdistys tekee tunnetuksi coachingia ja valmentavaa otetta ja niiden menetelmiä, kehittää ja ylläpitää coach-toiminnan koulutuksellista ja eettistä normistoa, tarjoaa vertaisyhteisön yhdistyksen jäsenille ja ylläpitää koulutettujen coachien listaa.

Eettisyys

Suomen Coaching-yhdistyksen jäsenet noudattavat yhdistyksen eettisiä ohjeita. Suomen Coaching-yhdistys toimii osana Coachingin ja mentoroinnin eettistä toimikuntaa yhdessä ICF Finland ry:n ja EMCC Finland ry:n kanssa. Eettinen toimikunta on riippumaton ja itsenäinen toimielin. Sen tarkoituksena on edistää ja valvoa coachingin ja mentoroinnin eettisyyttä ja ammattimaista toimintaa, ylläpitää keskustelua sekä tarvittaessa ratkaista coaching- ja mentorointitoimintaan liittyviä ristiriitatilanteita.